Subaru Klub Danmark

Forums
Moderator: kbjoernskov, Scooby
Forfatter Indlæg
Scooby
tir feb 27 2007, 20:05
Formand - Jesper Bagh
Scooby
Tiltrådte: man jan 16 2006, 14:12
: Skibby
Indlæg: 5679
Indsugnings manifold, motor, osv er magen til. Der er regler i WRC for den slags. Så det burde være muligt at få til at passe smile - Bortset fra at motorrummet er en anelse større.. Hmm. Spændende projekt ?
Tilbage til toppen
Torben
tir feb 27 2007, 21:31
Torben
Tiltrådte: lør dec 02 2006, 14:32
: Fastlandet
Indlæg: 1562
I 2006 havde Impreza'en 300 hk. ved 5500 omdr. og 600 Nm ved 4000 omdr.
Vejer 1230 kg. min. Redigeret tir feb 27 2007, 21:34
Tilbage til toppen
Carsten
tir feb 27 2007, 21:45
Carsten
Tiltrådte: fre dec 01 2006, 18:56
: Herfølge
Indlæg: 543
hvis reglerne ikke er lavet om må en wrc'er ikke have mere end 300 HK derfor de alle har 299.x
Tilbage til toppen
skassa
ons feb 28 2007, 09:53
B' s mand og far til 2
skassa
Tiltrådte: ons jun 13 2007, 14:31
: Norup,ØstJylland
Indlæg: 3715
agh, der er da vist ingen HK begrændsning,det er jo derfor at der er restrictor
Tilbage til toppen
Carsten
ons feb 28 2007, 12:39
Carsten
Tiltrådte: fre dec 01 2006, 18:56
: Herfølge
Indlæg: 543
kan godt være jeg er forkert på den, mener bare at der kom de regler efter Audi quadroerne havde slået for mange ihjel. og man ikke vil have rallybiler med alt for mange HK.
Tilbage til toppen
Scooby
ons feb 28 2007, 13:40
Formand - Jesper Bagh
Scooby
Tiltrådte: man jan 16 2006, 14:12
: Skibby
Indlæg: 5679
Restriktoren holder det nede på de ca. 300hk. Dengang var der ingen restriktor. Det var netop derfor den blev indført.

Restriktoren holder hk nede, men de kører så mere tryk på den, derved laver den moment. Så vidt jeg er informeret
Tilbage til toppen
Plank
ons feb 28 2007, 15:02
Christian
Plank
Tiltrådte: søn dec 10 2006, 10:11
: Veksø Sjælland
Indlæg: 434
Eksempel på restrictor til rallybiler...

------

Restrictor for petrol engines:
All petrol engines must be fitted with an air restrictor with a
maximum internal diameter of :
2 valves per cylinder : 34 mm
more than 2 valves per cylinder : 32 mm
2 valves per cylinder rocker-arm engines
(camshaft in the engine block)
with a cylinder capacity greater than 5400 cm
3
:
34 mm if the weight is less than or equal to 1700 kg.
37.2 mm if the weight is more than 1700 kg.
For seeded drivers, if the car has a technical passport drawn up
before 31.12.2006, the diameter of the restrictor for 2 valves per
cylinder rocker-arm engines with a cylinder capacity greater than
5400 cm3 is 37.2 mm even if the weight of the car is less than or
equal to 1700 kg.
For non-seeded drivers, the diameter of the restrictor for 2 valves
per cylinder rocker-arm engines with a cylinder capacity greater
than 5400 cm3 is 37.2 mm even if the weight of the car is less
than or equal to 1700 kg

---
Kilde: www.fia.com
Tilbage til toppen
Bo
ons feb 28 2007, 17:37
Bo
Tiltrådte: fre jun 29 2007, 07:50
Indlæg: 1322
Tror godt det kunne være rimelig sjovt at se rallye hvis det ikke var restriktor på wink
Tilbage til toppen
Scooby
ons feb 28 2007, 17:43
Formand - Jesper Bagh
Scooby
Tiltrådte: man jan 16 2006, 14:12
: Skibby
Indlæg: 5679
Gruppe B i 80'erne smile

700HK, 700-800kg og tryk på 4-5 Bar - Pug T16, Ford RS200 osv - DET var voldsomt. Der ligger en video et eller andet sted, men en bjergside hvor de kører på.. Redigeret ons feb 28 2007, 17:45
Tilbage til toppen
Scooby
ons feb 28 2007, 17:46
Formand - Jesper Bagh
Scooby
Tiltrådte: man jan 16 2006, 14:12
: Skibby
Indlæg: 5679
http://www.metacafe.com/watch/95139/real_rally_group_b/

http://video.google.com/videoplay?docid=-8816710549784410764

Prøv at søge på video google efter Rally Group B - der ligger rigtig meget Redigeret ons feb 28 2007, 17:53
Tilbage til toppen

Gå til:

Powered by e107 Forum System